Sunday, October 13, 2013

Bonjour Monsieur Matisse !



Nice ' i bir de Henri Matisse'in gozunden gormek ister misiniz ? Etkinligin adi "Un Été Pour Matisse (Matisse icin bir yaz )." Sehrin sekiz farkli noktalarina dagilan muzelerde, tiyatrolarda ve galerilerde sergilenen Matisse eserlerini gormek icin arsinladiginiz sokaklarda, caddelerde farketmeden bir de enfes bir sehir turu yapiyorsunuz. Tabii eger sizlerde bizim gibi ayaklarina guvenip seyahat edenlerdenseniz... "Bonjour Monsieur Matisse" ise Modern Sanatlar Muzesinde duzenlenen sergi basliklarindan sadece bir tanesiydi.  Etkinlik Eylul ayinda bittigi icin cok fazla detaya girmek istemiyorum fakat beni en cok etkileyenin Masséna muzesindeki "Palmiye agaclari, Palmiye yapraklari ve Palmettes " sergisi oldugunu soylemek isterim. Palmiye agaclariyla yasadigim aski yakinimdaki insanlardan bilmeyen kalmamistir e birde bunlara Matisse eli degmisse ve bu sergi Nice gibi palmiye patlamasinin yasandigi bir yerdeyse, yasanan haz aninda ikiye katlanir. Keske her bir sergiyi fotograflayip burada sizlere sunma sansim olsaydi fakat kurallar her seyden once...  Ahh keske en azindan "Nature Morte aux Grenades" i alip salonumun bas kosesine asabilseydim.

Do you want to see Nice from the eyes of Henri Matisse ? The name of the event is "Un Été Pour Matisse". In the streets and avenues where you wander around to see Matisse works displayed in museums, theatres and galeries located in eight different points of the city, you also complete a wonderful sightseeing without even realizing, if you are, like us, one of those who depend on their feet to travel... "Bonjour Monsieur Matisse" was just one of the exhibitions held in Museum of Modern Arts. I do not want to go into detail as the activity ended in September; the one that fascinated me most was the exhibition titled "Palm Trees, Palm Leaves and Palmette". All people around me are familiar with my love for palm trees; thus my pleasure was doubled because Matisse touched her magical fingers on it and it was held in Nice where palm trees are abundant. I wish I could take photos of all exhibitions but you know rules are above everything. Oh God, I wish I could take "Nature Morte aux Grenades" and place it on the seat of honor in my living room...




Sadece turistler icin olan butiklerden ( hatta turistler icin olan her seyden ) uzak durmak seyehat ederken yaptigimiz en guzel seylerden birisi. Magnetler mi ? Mesela evimizde hic bulamayacaginiz seylerden sadece bir kaci... Fakat bu kitap bu zamana kadar aldigimiz en guzel tatil hatiralarimizdan birisi oldu ve coktan oturma odamizdaki sehpanin uzerinde kendine en guzel yeri buldu. 
While we're traveling staying away from touristic shops ( let's say almost everything touristic ) is one of the best thing we do in general. Magnets ? They are just one of those objects that it's impossible to find in our home. But this book is one of the best souvenir that we had.  Already placed the best place, on the table in living room...



Best socca in Nice ; Chez René Socca

End of the day



Zara top & jeans / Toms espadrilles / Laffargue purse

Merci Jibush pour photos ! 










26 comments:

  1. selam bloğumda çekiliş var... seni de davet etmek istedim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/2013/10/cekilis-mudo-canta.html

    ReplyDelete
  2. Son kare'nin muhteşemliği ! <3

    Hiç magnetiniz olmamasına çok şaşırdım :) aslında gidilen yerleri anımsatan başka parçalar çok daha anlamlı elbette.
    Senin de bir palmiye aşığı oldugunu bilmiyordum ne güzel bir ortak noktamız oldu :)
    Ayrıca o harika yorumların için seni kocaaaman öpüyorum,tatlısın :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkur ederiim cok opuyorum bende seni <3

      Delete
  3. Fotoğraflarınıza bayılıyorum. Hangi fotoğraf makinasını ve lensi kullanıyorsunuz ? Ayrıca hangi düzenleme programını kullanıyorsunuz?

    ReplyDelete
  4. Fotograflar sa-ha-ne! :)

    http://www.stylishtimes.net

    ReplyDelete
  5. sanat böcegim benim <3
    bide siz nasıl güzel bi cift oldunuz öyle yaaa, maşallah size ^.^

    ReplyDelete
  6. mekanlar süper! ama en çok kazağını sevdim:)
    www.topgirlstyle.co

    ReplyDelete
  7. biliyor musun gittiğim yerleri senin gözünden sizin karelerinizden görmek beni çok daha mutlu ediyor herzaman soylemısımdır sızın fotoların über cekıcılıgı var...senın cool tavrın da he rzaman kı gıbı her sehre her memlekete yansıyor kuzum :)özledim

    ReplyDelete
  8. fotograflar o kadar guzel ki ezgim ofiste yine icime acildi sayende <3

    ReplyDelete
  9. Gidilen yeri anımsatan birşeyler bulundurmak çok mutlu eder beni, bu bir magnet olsa bile ki çok severim zaten magnetleri :) Ama daha anlamlı parçalar bulabilmek ekstra mutluluk verir tabiki. Mesela aldığınız kitap gibi :) Gün sonu manzaranız ise bir harika.

    ReplyDelete
  10. Güzel bebeğim, Nice'i senin gözünden görmek benim için de Margaret Mazzantini kitaplarındaki sayfalarında yaşamak gibi oldu. O güzel dokuyu ancak bu kadar etkileyici yansıtabilirmişsin! Matisse gözünden orada olup görmeyi de ayrıca dilerdim ama Ezgi'min perspektifi de çokça mutluluk verici benim için! :) Nostaljik desenli kazağın, tatlı mı tatlı topuzun ile tam minimal bir Parisienne'sin benim için! Audrey Hepburn stiline bayıldığımı söylüyor kocaman öpüyorum seni aşkım! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebeklerim ben cok sevdim bu yorumu cok cok operim sizi <3

      Delete
  11. Merhabalar!

    Burayı yeni keşfettim, şimdilik sadece ses verip kaçacağım.
    Kafa Dergi ve Ters Düz'e de beklerim! :)

    ReplyDelete
  12. parise o kadar yakisiyosun ki ve o kadar sik oraya gidiyosun ki orda yasamayi düsündün mü hic :)
    ayrica outfitini cok begendim.. sade ve minimalistic kombinleri sana her zaman cok yakistirmisimdir :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sena'cigim cok tesekkur ederim oncelikle zaten orada yasiyorum da denebilir artk bu sene evlendikten sonra oraya tasinacagim bir aksilik cikmazsa :)

      Delete
    2. coook sevindim !!! hayirlisi olsun ezgimm.. sen parise degil o sana cok yakisiyo ! <3

      Delete
  13. ps: niceye hic gitmedigim icin orayi sayende fotograflarda görmek cok güzel.. <3

    ReplyDelete