Monday, February 25, 2013

Méditerranéen Marseille

Anlaşılan o ki benim için tatil henüz bitmemiş. Yine çantamı kaptığım gibi kendimi havaalanında buldum, tabii bir kaç saat sonra da anneciğimin, babacığımın ve kardeşlerimin kollarında. Elimde olsa her haftasonunu, sadece annemin muhteşem kahvaltı sofrası için bile, onlarla geçirebilirdim. Neyse şimdi konumuz hala Marsilya'da geçirdiğimiz haftasonu... İlk günümüz etrafımızı, sokakları tanımakla geçti. Vaktimiz de az olduğundan pek fazla sanat etkinliğine katılamadık. Neyse ki ikinci günümüzü tamamen tatmin olmuş bir şekilde bitirdik. Bana göre görülmesi gereken üç temel sergi vardı. Méditerranées, Ici Ailleurs, La Friche Belle de Mai... Ve mutlulukla soyluyorum ki ucunu de gorebilmis olmak harikaydi. Bu postta beni en cok etkileyen Méditerranées' den bahsedecegim. 

As you see, holiday mood is still going on for me. Again I grabbed my bag and found myself at the airport and of course after couple of hours in the arm of my family. I wish it could be possible that I spent all my weekends at home, even just for my mum's amazing breakfasts. Anyway, the issue is still the weekend being spent in Marseille... As you know our first day was just about discovering streets and new places. That's why we didn't able to see many events or exhibitions except one photography exhibition. Thankfully, we ended the second day exactly satisfied. According to me, there were three basic events. Méditerranées, Ici Ailleurs, La Friche Belle de Mai... And I'm so happy that we were able to visit all off them. On this post mainly I'm gonna talk about Méditerranées which impressed me so much. 

Lots of events were waiting for us and we were enthusiastically ready for all of them

Again it's impossible not seeing any wall art while walking on the streets 

I love these olive tree pots. Walking around them was like playing hide and seek :) 


On our way to Notre Dame de la Garde and we didn't know what kind of wind was waiting for us on the hill. I was barely flying. 


And it is Notre Dame de la Garde 





Now here is Méditerranées exhibition. 

Bildigimiz gibi Odysseia Homeros'un unlu destanlarindan biridir ve bu destan kahraman Odyssesus'un yol hikayelerini anlatir. Iste bu sergide de Odyssesus adiyla secilen herhangi bir modern kahramani hem gecmiste hem de gunumuzde yolculuk ederken buluyoruz.  Kahramanimiz kendi sectigi ve iclerinde Tyr, Atina, Cezayir, Tunus, Trablus, Istanbul gibi sehirlerin bulundugu tam 11 akdeniz sehrinden geciyor ve Marsilya'da seyehatini tamamliyordu. Ayrica seyehat ederken bizlere sunulan resimlerden, videolardan bu sehirlerin gecmisten gunumuze politik, tarihi, kulturel vb. degisimlerine taniklik etme sansini yakaliyordunuz. Bir akdenizli olarak, akdenizin tarihini, bugununu bu sekilde gormek, buna sakitlik etmek,  muhtesem bir zevkti. 

As you know Odyssey is one of the major ancient Greek epic poems attributed to Homer an in this poem we read our hero Ulysses's journey home after the fall of Troy. So what is the relationship ? In this exhibition we find the random Ulysses starting today to meet our contemporaries and their reality and then go back in time, illuminating how exchanges have built our Mediterranean world. His travels took him 11 Mediterranean cities such as Athens, Try, Algiers, Tunis, Tripoli, Istanbul, Marseilles, etc. He emphasizes the civilizational challenge of navigation. Also thank to historical and contemporary videos and paintings, we were able to testify the political, historical, cultural changes in this cities. As a mediterranean I can say that  it was a great pleasure seeing the Mediterranean in such a perfect exhibition. 

After exhibition we found ourselves in a cute Algerian cafe called Minakouk and taste her delicious desserts and it was a bit strange to see lokum, halva, baklava and the other similar ones in our cuisine. So our tea party with these cookies was so good after the fatal wind of Marseille. 


So end of the day again in our lovely hotel Mama Shelter and we had a wonderful saturday nigh with our DJ. 

And star of the night Daiquiri Framboise :p


Wish you a wonderful week <3 


















27 comments:

  1. sanata doyulmuş bi minik tatil olmuş bebegim, ne iyi etmişsiniz ^.^
    ben de o anne kahvaltılarının, ögle yemeklerinin, 5 caylarının ve aksam sofralarının hastasıyım:) keske elimizde olsa da hep yanlarında olabilsek <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off off his deme kac sender ayri yasiyorum her ayrilisimda gozlerim doluyor. Operim cok <333

      Delete
  2. güzel saçlı prenses Ezgi'm ellerine, emeğine sağlık, ne güzel anlatmışsın <3 o duvarın ordaki merdivenlerde oturup, bi soluklanmak, zeytin ağaçlarının dibinde dikilip,saatlerce o ağaçlara bakmak istedim ^.^ süpersin,süpersin,süpersin! :*
    çok çok güzel bir haftan olsun bebeğim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim tatlim senin icinde harika bir hafta diliyorum <333

      Delete
  3. Siz bildiğiniz baya baya sanatın göbeğine düşmüssünüz babetlerine asansörde çekilen fotonuzun hayranııyım buarada annecciğim ise sana o kahvaltıları hazırlamayı fazlas ile özlemiştir iyi oldu gittiğin ben seni artık gün gibi özlüyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aynen oyle oldu kuzum ya zaten bilerek gittik madem avrupa kultur baskenti secilmis dedik bu firsati kacirmayalim. Yaa ben gelince annem bambaska hazirlar sofralarini aldirir bana kilolari :) Bende seni cok ozledim nisani bekle bebek <333

      Delete
  4. işteyken blogunu okumak sinirlerimi bozuyor sanırım biraz '.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende Ankaraya donmus ders yogunlugu baslamisken hala tatil postlari yapmaya bayilmiyorum ki ama maksat eski gunleri yad etmek iste :P

      Delete
  5. işteyken blogunu okumak biraz sinirlerimi bozuyor sanırım ^.^

    ReplyDelete
  6. Senin burayi sevmis olman ve bunu hissettirisin benim orayi sevmmwme yetti bile:)) harika fotograflar tatlim. Masal gibi

    ReplyDelete
  7. Ezgicim sende hic durmuyorsun yerinde:p Cok guzel fotograflarin, gezi postlarina baktikca cantami alip kacasim mumkunse buraya hic donemeyesim oluyor:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatiller kiymetlidir degerlidir o yuzden her firsati degerlendirmeye calisiyoruz :) Cok tesekkur ederim Safak'cigim operim cok <3

      Delete
  8. Ezgicim, ne guzel dolu dolu bir gezi olmus kisa olmasina ragmen. Sergiler, sightseeing, guzel yemekler, icki muzik. Marsilya yi daha da cok gormek istedim bu postlardan sonra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim tatlim umarin en kisa zamanda gidersin cok optum seni <3

      Delete
  9. Bebeğim Marsilya kıyıları mı yoksa sen mi daha ışıldıyorsun karar veremedim :) yollarımız Fransa'da ucundan kesişemedi ama ben bu keyifli postları okurken senin izlerini takip ediyor, yollarımız kesişmiş kadar seviniyorum. Chanel babetler ve peplum hiç bu kadar güzel olmamıştı diyor kocaman öpüyorum seni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eminim birdahaki sefere kesicek yollarimiz :) Paris olmasa bile baska bir ulkede olacak inaniyorum :P Cok tesekkurler bebkler muhtesem yorumlariniz icin <333

      Delete
  10. Canim dun aksam ipad den yazdigim icin sorun oldu, yorumum yarim kaldi. Asansordeki resminizi cok sevdim, fransiz ayakkabi secimlerinizi cok tuttum : ) Kapiya dayandigin resmin de super, o bakislar, o saclar, bere de cok yakismis, orada hide and seek oynamak lazim gidersek : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. bu kadar ozenli oldugun icin tekrardan tesekkur ederim sana Aylin'cigim. Az rastlanir bloggerlardansin :p Ayakkabilara chanel ve repettonun muhtesem uyumu diyelim degil mi ;) Cok opuyorum seni tatlim <3

      Delete
  11. Sehre cok yakinlasacagim bu Haziran ayinda ama acikcasi ona ayri birozen gosterip ayrica ziyaret etmeyi dusunuyorum artik.. Sayende :) Gecistirmemek gerekli bu sehri.. Sanat ile ilgili guzel ve Alpcan'a anlatilasi secenekleri olduguna da emin oldum sayende.. Sizin o tatli asansor resminizi yerim yahu ! Ask dolu keyifli seyahatler bebekimmm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eger seyehatiniz Agustos donlari gibiyse bir haftasonu da sizleri Fransanin bir baska sahillerine, bask bolgesinin bir tanesi St jean de luz a bekliyoruz :) Cok tesekkur eder Alpicoloyu islak dudaklarindan issiririm :D

      Delete
  12. Blogu Safak's Look'taki commentten buldum. İyi ki de bulmusum. Cok seker resimler! Hele o Nike ayakkabılara bayıldım tam anlamıyla!

    xo

    merve

    (www.lateybirdy.com)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler Merve iyiki bulmussun sayende bir blog daha kesfetmis oldum :)

      Delete
  13. how I love all those Cathedrall things <3 and you are amazing of course as usually! :)

    ReplyDelete
  14. Yazdan beri taslaklarımda bekleyen bir Marsilya postu var. Cannes'dan sonra Marsilya'ya geçince nefes alamamıştım o yüzden bende anıları pek hoş değil. Yine de senin fotoları görüncehiç de fena değilmiş aslında dedim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim bence fazla bekletme derim Marsilyayi bir de yaz mevsiminse gorelim :)

      Delete